Som både kundtjänstansvarig och ekonom har Josefine Streijffert många bollar i luften, något hon trivs bra med. Även kollegorna är tacksamma, då hon sprider sin glädje och positiva anda på många ställen. Läs vidare för att få veta mer om hur hon löser utmaningarna på Lindbytvätten.
Stad: Borgholm
Antal år på Lindbytvätten: Oj, jag vet inte riktigt! Jag började sommarjobba i sexan tror jag, sedan efter gymnasiet började jag jobba heltid, och det var 2014.
– Hur ser en vanlig dag på arbetet ut för dig?
Det finns inga vanliga dagar egentligen, det är så olika från dag till dag! Det kan vara allt ifrån löpande bokföring, lägga upp nya kunder, ta emot samtal, till att hjälpa kunder och medarbetare med olika saker.
– Vad är utmaningarna med ditt jobb?
Att alltid hitta på bra och positiva lösningar till kunder och medarbetare, och hålla alla bollar i luften så att jag inte tappar nån…
– Du är ju både kundtjänstansvarig och jobbar med ekonomi, vad är fördelen med att göra olika typer av uppgifter tycker du?
En fördel är just att man inte jobbar med samma hela tiden, utan att det är olika från dag till dag. Det alltid bra och roligt att kunna hjälpa till på många olika plan, vill kunden lägga en beställning och samtidigt ha en kopia på en faktura så kan jag fixa det. Vill en säljare veta var vi har köpt en speciell byxa och när det var, så kan jag få fram det. Ringer en chaufför och frågar hur hans turlista ser ut inför morgondagen så kan jag också hjälpa till. Det är också roligt att man får kontakt med alla, det tycker jag är viktigt också.
– Vad är ditt mål med ditt arbete på Lindbytvätten?
Att hjälpa till så mycket jag bara kan, och sprida glädje och energi!
– Hur slappnar du av efter jobbet en fredag eftermiddag?
Om det inte är någon bra fotbollsmatch så umgås jag med mina nära och kära med en bit pizza.